Iemand wacht op jou!

euro ventjeKrijgt u het ook soms zo op uw heupen van bepaalde reclamefilmpjes? Zo erg zelfs dat u zin hebt om uw televisietoestel met een hard voorwerp te bewerken? De eerste keer dat ik die neiging met moeite kon onderdrukken was toen De Lijn reclame begon te maken met het Euro ventje …
(met nasale stem) “Hier, nen Euro”.
Ik zou het ventje met plezier zijn schriele nekje hebben omgedraaid. Was ik op dat moment een fervent gebruiker van de diensten van De Lijn geweest, ik was er pardoes mee gestopt! Maar, net als alles in reclameland verdween het Euro ventje en maakte plaats voor andere draken. De ene al stupider dan de andere. Het moet toegegeven worden, ze zijn niet allemaal bagger maar de laatste maanden duikt er weer zo eentje op waar ik het omwille van een totaal andere reden op mijn heupen krijg.
Als je toevallig op een donkere winteravond voorbij mijn deur passeert en je hoort een gil die uit het diepste van de ziel lijkt te komen, dan weet je dat het weer “Parship” tijd is. Hebt U het al gezien, die reclame? Er zijn verschillende versies van maar allemaal even stupide. Favoriet lijkt op dit moment een knappe adonis die je met slaapkamerogen aankijkt terwijl hij net een dure kop koffie heeft gebrouwd. McDreamy zou er jaloers van worden! En wat is zijn enige wens? De ware vinden via een huwelijksbureau!
Werkelijk? 

wp_parship2

 

Een man die eruit ziet alsof hij net Mister Universe heeft gewonnen, die woont in een huis met een dure koffiemachine, op zijn riante terras een dure barbecue heeft staan en vrolijk speelt met een vriendelijke hond slaagt er niet in om een date te vinden? Als zo’n man er al niet in slaagt, is er dan nog hoop voor de rest van de mannelijke bevolking? Al een geluk dat reclame de verpersoonlijking is van “Fake News.” Maar toch stoort het me mateloos wanneer vooral huwelijksbureaus laten uitschijnen dat je alleen maar kans maakt om aan de bak te komen als je knap en rijk bent.

 

 

En het is niet enkel het filmpje van deze bink dat ik afstotend vind. Ook de regelmaat waarmee het door je strot wordt geramd  Elke reeks van 45 minuten wordt nu onderbroken voor 50 minuten reclame.  Jep, meer reclame dan serie. En Mr. Parship duikt op aan het begin en het einde van elk reclameblok. Da’s een dure grap, dat kan ik u verzekeren.  Maar vooral, het is weggegooid geld. Ten eerste omdat het gros van de bevolking de reclame galant doorspoelt en ten tweede omdat overdaad schaadt.
Ik heb nog nooit de neiging gehad om één van die producten, die ad nauseam getoond worden, te kopen. Wanneer gaan reclamemakers eens wakker worden en begrijpen dat deze manier van reclame maken voorbijgestreefd is? Waarom geen product placement, maar dan echte? Reclame waarbij het product effectief deel uitmaakt van het scenario.  ’s ochtend een kopje koffie?  Dan de Senseo of de Nespresso goed in beeld brengen.  Liefst ook nog met de pot choco van Nutella en de confituur van Hero op tafel. Dat is veel minder storend en vermits het bijna subliminaal is gaan meer mensen onbewust kiezen voor Nutella en Hero wanneer ze in de supermarkt staan.
En weet je wat het leukste is aan die echte product placement?  Dat u en ik ons niet druk meer moeten maken in Euro mannetjes of McDreamy’s van den Aldi.
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s